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'DOMA, CONTRADOMA Y SORDERA' & 'HIPÓTESIS SOBRE LA INVENCIÓN DE DIOS'

 

presentacions dels llibres:

'DOMA, CONTRADOMA Y SORDERA' & 'HIPÓTESIS SOBRE LA INVENCIÓN DE DIOS'


dimecres 16 | 11 | 2011, SANT CUGAT DEL VALLÈS a les 19,30h Canals Galeria d'Art, c/ de la Creu nº 16 Sant Cugat del Vallès

intervindran: BASSAS BAS, autor FRANCESC SÀNCHEZ, editor VÍCTOR-M. AMELA, periodista i escriptor aforament limitat – seients no numerats Se servirà una copa de cava durant cada presentació

 dijous 17 | 11 | 2011, BARCELONA a les 18,00h Cafè-Teatre Llantiol, c/ de la Riereta nº 7 Barcelona  intervindran BASSAS BAS, autor FRANCESC SÁNCHEZ, editor CRISTI GARBO, presentadora

JANGO EDWARDS, espectacle 'Clàssics Duo' Cia. HUMAN TRASH, lectura dramatitzada de textos de l'autor i moltes sorpreses més!

Dimecres, 16 de novembre de 2011, a les 19:30 hores | SANT CUGAT

Dijous, 17 de novembre de 2011, a les 18:00 hores | BARCELONA

 
   

Blog del autor 

"Normalment quan coneixes a una persona, reps inputs positius o negatius, però hi ha quelcom que no et deixa indiferent, alguna cosa que, no saps perquè et genera un interès especial i on vols aprofundir basat en el coneixement per arribar a trobar un camí de complicitat. Aquest és el cas de Bassas Bas, una persona com a mínim diferent, plena de vida i el que és més important, amb un ferm neguit de continuar fent coses, de treballar i a la fi, de viure. Ara a més a més s’ha volgut donar a conèixer com a escriptor, un camí difícil, i nosaltres des de l’Editorial li donem tot el suport que és mereix un intrèpid en moments difícils" MARCH EDITOR  

Documentación anexa: TEXTOS de “Doma, contradoma y sordera”, Bassas Bas 2011 
 

Pág. 36: “La vida del hombre es una doma constante a la que se ha puesto el nombre menos peyorativo de educación.  (...) De pequeños nos doman con el látigo del no. Del no constante que mata nuestro instinto de hacer lo que queramos, aunque sea peligroso. Con los nones reprimen nuestros deseos de aprender por nosotros mismos, y aun cuando hay un sí, éste es más negativo que afirmativo. Nos indican qué debemos ser y cómo debemos serlo. Después, ya de mayores, actuamos siempre muy convencidos de lo que hacemos, a la par que se nos exige que seamos responsables de nuestras acciones. (...) Cierto que no se puede dejar al niño jugar con fuego, pero a veces hubiéramos querido quemarnos un poco. Saber del sabor del fuego.” 

“Y tuve que hacer. Estudiar una carrera, buscarme un trabajo, labrarme un porvenir... hacer. Casarme, engendrar hijos, ejercer de buen padre, de buen marido, de buen empresario, de buena persona, de buen amigo. Hacer, hacer de todo, sin estar muy seguro de si estaba haciendo de yo.”

Pág. 37: “Llega la vejez y todo está cumplido menos este yo que, por otra parte, no sé si existe, no sé si sólo se trata de un sueño, pero sí lo noto latente dentro de este hacedor de cosas que lleva mi nombre. Y me olvido de cómo me llamo, deseo borrar de mi memoria que este hacedor existe e intento librarme de él, lavarme para quitármelo de encima, pero él soy yo, no lo consigo; sólo en el sueño de la momentánea locura es posible llegar a la libertad absoluta, pero no despertar sería como soltar un canario que nunca ha sido autónomo y que no sabría cómo buscarse el sustento, incapaz de sobrevivir en su libertad. Mas a veces uno piensa si no sería interesante morir después de unos minutos lejos de los barrotes de la jaula, de unos instantes volando hasta caer agotado.” 

Pág. 40: “Escribir, comunicar a los demás lo que sé, transmitir mi experiencia, ayudar, dar... Pienso que mi labor en la empresa ha sido dar, realizar lo que los demás no quisieron o no pudieron hacer; pues, no nos engañemos, la mayoría no quiere el mando: sólo desea aparentar que gobierna, que es el jefe, que decide, y acabamos cargando con la responsabilidad los que nunca apetecimos decidir ni mandar, los que gustábamos de deambular, pensar, soñar, los “somiatruites” de este mundo. Es harto probable que el único poder honesto sea el que se ejerce sin desearlo.” 

Pág. 51: “En lo sentimental nos obligan a creer que todo será para siempre: amigos, amores, matrimonio; nos enseñan que debemos cuidarlos para conseguir su eternidad. Parece que los sentimientos menores no satisfagan: todo debe ser a lo grande, a lo eterno, a lo “para toda la vida”, como si aquella caricia circunstancial no llenara una hora muy digna de ser llenada.” 

Pág. 53: “Queda Dios. Este eterno anhelo de encontrarlo. Este deseo insatisfecho desde siempre y hasta el mañana de aceptarlo, de tener fe. Esta imposibilidad de amarlo, de asumirlo, este hueco del alma en donde lo buscamos y donde no se encuentra, pero dejando un vacío, un agujero negro del espíritu.”

Pág. 54: “(...) Intentaré vivir el día a partir de hoy. Disfrutaré del ayer cuando ello sea posible. Buscaré el amor y, como creo que el amor es único, gozaré con el recuerdo de la mujer amada o, siempre iluso, de la que aún puede amarme; y agradeceré a Dios y a los que hicieron posible estos cinco o seis momentos perfectos que hasta hoy tuvo mi vida, a la par que seguiré “esperando hablar a Dios un día”.”

Pág. 55 (ilustración): “Cuando llegué a la empresa alguien me dijo: “somos como una gran familia”. Ahora veo que es cierto... no hay un sólo día sin un disgusto.”

Pág. 165: “Se habla de fidelidad; por mi parte considero mucho más importante la lealtad, que, aunque parecen sinónimas, para mí no lo son. Lo de fidelidad va demasiado ligado al sexo. Te seré (y me serás) leal por lo que tú eres, con todos tus defectos y necesidades, tus caídas y tus recuperaciones. Te seré leal, y si hay alguna infidelidad –por parte de quien sea- no tiene que ser tan importante si se mantiene la lealtad, os suene esto como os suene, lo siento...”

Pág. 167: “De la misma forma que un autor tiene más de una obra y que todas son más o menos necesarias para entender su trayectoria, estimo que una persona con capacidad amatoria siente la necesidad de dar salida a ésta con varias formas de amar y varias personas a las que hacerlo.”

Pág. 194: 

“Escribir es soñar sobre el papel,

escribir es amar a otras aunque sean tú,

escribir es hablar a nadie y ser escuchado por un eco,

escribir es mirarte a ti y

sentir la pesadumbre de no verte,

volcar fuera de ti lo tuyo y ser ciego,

es amar con desespero algo

y buscarlo cada vez con nuevo desengaño.” 

Pág. 197: 

“No hay tiempo cuando estamos juntos.

No hay espacio entre los dos.

Somos un todo prieto,

prensado, sin vacíos,

llenos de la energía de Dios.” 


 

Pág. 204 (ilustración): “Si no se nos conoce nunca... ¿se nos quiere alguna vez?"Artistes de l'acte de presentació de 17/11 (El Llantiol)

Reserves i informació a

(horari: 10:00-14:00 i 16:30-20:30 - de dilluns a divendres)

ACONSELLEM RESERVA PRÈVIA

(personalment, e-mail:  Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. , telf. 699 395 960)

aforament limitat – seients no numerats


Se servirà una copa de cava durant cada presentació

 La presentadora de l'acte serà Cristi Garbo: Actriu, cantant i pallassa. Fa els seus estudis al Col.legi de Teatre de Barcelona i l’École Philippe Gaulier. Estudia i troba el seu clown amb B. Tobias, Ph. Gaulier, Theatre Complicité i Jango Edwards, amb qui treballa des del Forum 2004, on va formar part de a Clown Militia. Com actriu i clown treballo amb La Cubana, Cia.Cataclown i Las Pestañas. Ha treballat en cine i televisió i com a cantant treballo amb Hupacha Combo, Varietes 98 entre d'altres. Actualment treballa en el seu darrer treball teatral en solitari: "A Blue Rhapsody”, un recital-clown de cançons interpretat per la Miss Blue. Ella és sexy, idiota, seductora, cruel, divina, sensible i monstruosa .... Tot és possible en el seu blau, excèntric i musical món de fantasia: ballar claqué sense sabates, tocar rock and roll en un piano invisible, ensenyar anglès a 5 minuts i sense deixar mai d'intentar seduir al seu estimat públic. 

 

 

Preus
: entrada gratuïta
 
 A més a més, junt amb la Cristi Garbo, podrem gaudir d'un fragment de l'espectacle "Classics Dúo", escrit, dirigit i interpretat per en  Jango Edwards (1950, Detroit, Michigan). Edwards és un pallasso i animador nord-americà que ha passat la major part de la seva carrera a Europa, principalment a França, Espanya, Holanda i Anglaterra. Les seves actuacions són en la seva majoria d'un sol home mostra en la tradició de cabaret europeu, en la qual combina clown tradicional amb referències contraculturales i polítiques. Com a intèrpret el seu talent i les seves habilitats estan en desenvolupament continu: mim, dansa, malabarisme, composició musical, autor, mag, actor, coreògraf, mestre, productor i director. La seva carrera comença el 1973 als carrers de Londres i la seva primera Companyia `The Friends Roadshow´formada juntament amb Nola Rae, va creixer an una comunitat teatral amb bases a Londres, Amsterdam i Detroit. Més de 400 membres d´arreu del món hi participaren activament. Al 1975, després de traslladar-se a Amsterdam, inaugura el `Festival of Fools´, de renom internacional, que continuà anualment fins el 1984. Ha creat i girat més de 30 espectàcles, des d’actuacions en solitari amb un pianista fins a extravagàncies musicals amb 6 actors i 8 músics de Rock´n´Roll. Ha dirigit més de 60 espectácles d´altres actors còmics i grups de clowns. Durant la dècada dels 80 tenía un calendari de més de 200 actuacions anuals en teatres, sales de concerts, estadis, clubs, festivals a l´aire lliure i llocs tan diversos com un amfiteatre en el desert del Sàhara, a la catedral de la Notre Dame, als premis de comèdia de Mac Donalds, una convenció internacional de banquers a Suissa, una platja nudista, durant el descans d´un partit de futbol, a la Vila Olímpica de Barcelona, i a un lavabo de l´Hotel Majestic de Cannes. Entre els seus admiradors hi tenim Salvador Dalí, la Reina d´Holanda, el canciller alemà Helmuth Schmidt, Catherine Deneuve, Federico Fellini, Francis Ford Copola, Xavier Hollander i els Rolling Stones, per nombrar-ne alguns.

“Classics Duo”: àgil selecció dels millors números còmics que van catapultar a en Jango Edwards a la fama. Aquest renovat espectacle compta amb la participació de la pallassa catalana Cristi Garbo, polifacètica artista amb una trajectòria en què destaquen els seus treballs amb la Companyia Cataclown, amb Theatre Complicité i amb La Cubana, entre d'altres. L'espectacle que presenten aquesta parella de clowns té com a úniques normes la improvisació i la diversió, i amb el currículum d'ambdós artistes, el riure queda garantit.

L'acte també comptarà amb la regidoria artística i tècnica i la rapsòdia de les membres de la Cia.Human Trash (de extraños cabarets)Aquesta companyia i gestora cultural es dedica a la creació d'esdeveniments, cabarets i espectacles de petit format relacionats amb la literatura (sobretot poesia), sempre des del sentit de l'humor i amb la voluntat d'arribar a tots els públics. La Cia. Human Trash la formen, bàsicament Txus Garcia (rapsoda, clown, gestora cultural i responsable) i Laura Gutiérrez (actriu, performer, producció i administració). Eventualment formen equip amb la Paula Ustarroz (música en directe i tècnic) i la Sonia Pons (visuals i il·luminació), de la productora de vídeo NewDivision.
 
   
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